Actualitatea ambasadei

FOARTE IMPORTANT - ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR ROMÂNI DIN ELVEŢIA ŞI LIECHTENSTEIN

La 1 aprilie 2016 au început înscrierile în Registrul electoral, atât pentru persoanele care doresc să își exprime votul prin corespondență cât și pentru persoanele care doresc să voteze la secțiile de votare.

 

Formularul de înscriere în Registrul electoral poate fi descărcat de pe: http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_pdf/model_cerere_de-inscriere-in-registrul-electoral.pdf

 

La secţiunea „Alegeri parlamentare 2016 – Votul în străinătate”, care poate fi accesată la adresa: http://www.mae.ro/node/35931, se pot obţine informaţii importante referitoare la cadrul legislativ privind votul în străinătate, inclusiv votul prin corespondenţă, ca parte a campaniei de informare derulată de  Ministerul Afacerilor Externe în parteneriat cu Autoritatea Electorală Permanentă.

Poate vota prin corespondență orice cetățean român cu drept de vot care are domiciliul sau reședința legal stabilite în străinătate și care se înscrie în Registrul electoral cu opțiunea pentru votul prin corespondență.

Înscrierea în Registrul electoral cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă se face pe baza unei cereri scrise, datate şi semnate,  care se depune personal sau se transmite, prin poștă, la Ambasada României în Elveția sau la Misiunea Permanentă a României de la Geneva. Cererea va fi însoţită de: copia paşaportului cu menţionarea statului de domiciliu, în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, respectiv o copie a actului de identitate şi o copie a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile elvețiene (cartea de identitate elvețiană care menționează rezidența actuală reală, permisul de şedere L, B sau C, în cazul cetăţenilor români cu reşedinţa în Elveția).

Înregistrarea cererilor şi a actelor alegătorilor în Registrul electoral se face până la expirarea a 48 de ore de la data începerii perioadei electorale. Perioada electorală este intervalul de timp care începe la data aducerii la cunoștință publică a zilei alegerilor și se încheie odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României a rezultatului scrutinului. După 5 (cinci) zile de la expirarea termenului de înscriere în registrul electoral, introducând datele personale, se poate verifica online, la adresa www.registrulelectoral.ro, dacă aţi fost înregistrat.

Cererile urmează proceduri diferite în funcţie de opţiunea înscrisă: corespondenţă sau vot la secţii.

Rugăm să consultaţi periodic pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe care va fi actualizată permanent, pe măsură ce vor fi disponibile noi informaţii.

Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada României în Elveţia şi în Principatul Liechtenstein recomandă cetăţenilor români să se informeze din timp asupra procedurii de vot, pentru a-şi putea exercita dreptul de vot în străinătate în cele mai bune condiţii.

Ghidul alegătorului român din străinătate poate fi accesat pe: http://www.roaep.ro/prezentare/wp-content/uploads/2016/02/Ghidul-alegatorului-roman-din-strainatate.pdf

 

Acreditarea jurnaliștilor și observatorilor externi la alegerile de la 26 mai 2019

16.04.2019

La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European de la 26 mai 2019, procedurile de acreditare a reprezentanților externi ai mass media,…

Alegerile europarlamentare, 26 mai 2019

14.03.2019

Duminică, 26 mai 2019, vor avea loc alegeri pentru Parlamentul European. Lista secțiilor de votare organizate în străinătate va fi publicată cel mai…

GHIDUL ALEGĂTORULUI ROMÂN

23.04.2019

Ghidul alegătorului român în străinătate …